-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:30211 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:15

چگونه از حضرت ادم اين همه نسل بوجود امدند
در اين باره در ميان دانشمندان اسلامي دو نظر وجود دارد و هر

كدام براي خود دلايلي از قرآن و روايات ذكر كردهاند. اينك ما هر دو

نظر را به طور اجمال نقل ميكنيم :

1- در آن زمان هنوز قانون تحريم ازدواج خواهر و برادر از طرف خداوند

وضع نشده بود و چون راهي براي بقاي نسل بشر غير از اين راه نبوده،

از اين جهتازدواج آنان با يكديگر صورت گرفته است، ناگفته

پيداست كه دستگاه قانون گذاري از آن خداست:

((ان الحكم الا& ; هر گونه حكم راجع بخداست)).(سوره يوسف ، آيه 40)

چه اشكال دارد كه به طور موقت براي گروهي به خاطر ضرورت

اين گونه ازدواج در آن زمان بلا مانع و مباح باشد و براي ديگران

عموماش تحريم ابدي شود؟

طرفداران اين نظريه از ظواهر قرآن براي خود دليل ميآورند كه

خداوند عالم در ((سورهئ نسا آيه 1)) چنين ميفرمايد:

((وبث منهما رجالاش كثيراش و نسااش ; از آن دو (آدم و حوا) مردان و زنان فراواني در

روي زمين منتشر ساخت))

ظاهر اين آيه ميگويد كه نسل بشر فقط به وسيله اين دو تن به

وجود آمده است، و اگر غير از اين دو در بقاي نسل او دخالت داشتند

بايد بفرمايد: ((وبث منهما و من غيرهما)) ; يعني، به وسيله اين دو و غير

آنان ... 0

علاوه بر اين در روايتي كه مرحوم طبرسي آن را در احتجاج از امام

سجاد (ع) نقل ميكند، اين مطلب تاييد شده است.

2- نظر ديگر آن است كه چون ازدواج فرزندان آدم با يكديگر ممكن نبوده

- زيرا ازدواج با محارم يك عمل قبيح و زشت است - فرزندان آدم با

دختراني از نژاد و نسل ديگر كه در روي زمين بودند، ازدواج كردند.

بعداش كه فرزندان آنها با هم پسر عمو شدند، زناشويي ميان خود آنان

صورت پذيرفت و اين نظر را نيز بعضي از روايات تاييد ميكند; زيرا

نسل آدم نخستين انسان روي زمين نبوده، بلكه پيش از آن نيز

انسانهايي در زمين زندگي داشتهاند.

حاصل اين كه ممكن است گفته شود: پسران آدم، با بقاياي

انسانهاي پيشين، كه قبل از خلقت آدم و حوا در روي زمين زندگي

ميكردند، ازدواج كردهاند و از گفت و گوي خدا با فرشتگان درباره

آفرينش آدم در روي زمين، استفاده ميشود كه قبل از آدم و حوا

انسانهايي در روي زمين زندگي ميكردند و اين حقيقت از روايات نيز

استفاده ميشود.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.